Jak można pomóc?

Zasoby wiedzy o chorobie Alzheimera – nasze doświadczenia, literatura, filmy i inne dokumenty.
asterix
Posty: 6
Rejestracja: piątek 16 lis 2012, 23:36

Jak można pomóc?

Post autor: asterix »

Cześć,

Z góry przepraszam jezli piszę w złej grupie.
Jestem studentem ostatniego roku studiów magisterskich na kierunku Zaawansowane Programowanie, jako temat mojej pracy dyplomowej wstępnie chciałem zająć się usprawnieniem życia osób z alzheimerem i ich bliskich. Myślę o aplikacji na telefon, która mogłaby np. wskazywać drogę powrotną do domu, jeśli osoba straci orientację w terenie, albo jeśli osoba się zgubi lub jest zbyt daleko od domu zostaje wysłany sms do osób z listy natychmiastowego kontaktu z inf. gdzie aktualnie osoba jest. Co o tym myślicie? Być może macie lepsze pomysły, co mogłoby wam i waszym rodzicom, podopiecznym pomóc?

Pozdrawiam,
aster
Tomek
Posty: 851
Rejestracja: środa 09 lis 2011, 22:09

Re: Jak można pomóc?

Post autor: Tomek »

Witaj, błędnie pojmujesz chorobę Alzheimera. Zagubiony chory nie jest w stanie samemu korzystać z GPSa żeby odnaleźć drogę do domu. Tak samo wysyłanie smsa nie wchodzi w grę.

Istnieją już systemy GPS, które mają ułatwiać odnajdywanie zagubionych osób i pisałem już o tym na forum ale wkrótce po tym jedna osoba na napisała o bliskiej chorej osobie, która w dalszym ciągu mieszkała sama. Wtedy dotarły do mnie słowa innych opiekunów, że wszelkie takie systemy są bez sensu a ważniejsza jest edukacja, że chorzy nie mogą zostawać sami i potrzebują opieki 24 godziny na dobę.

Jeżeli chodzi o telematykę medyczną to bardziej przydatne mogłoby być oprogramowanie ułatwiające diagnozowanie przypadków czy ustawienie leczenia. Jakby nie było tego typu rzeczy też opierają się o konkretne algorytmy. Do tego oczywiście potrzebna by była odpowiednia stale uzupełniana baza danych w oparciu o którą można by było stworzyć system ekspercki.