Akatyzja (ruchowy niepokój), tazykinezja (przymus chodzenia)

Z doświadczenia opiekunów.

Akatyzja (ruchowy niepokój), tazykinezja (przymus chodzenia)

Postautor: Tomek » środa 21 mar 2018, 15:46

Obecnie uznaje się, że akatyzja występuje głównie jako skutek terapii lekami przeciwpsychotycznymi. Pojawienie się objawów zależy od dawki przyjmowanego leku, a ryzyko znacznie wzrasta, jeżeli w procesie terapii stosowane są klasyczne leki o dużej sile działania. Powoduje ją zarówno szybkie zwiększanie dawki leku, jak i jej nagłe zmniejszenie (tzw. akatyzja z odstawienia, która występuje po około sześciu tygodniach od zmniejszenia dziennej dawki).

Akatyzja może występować też jako powikłanie po terapii lekami z grupy inhibitorów wychwytu zwrotnego serotoniny, np. po fluoksetynie stosowanej w leczeniu depresji.

Więcej np.:

http://www.psychiatriapolska.pl/uploads/images/PP_4_2009/Zyss%20s387_Psychiatria%20Polska%204_2009.pdf
Tomek
 
Posty: 741
Rejestracja: środa 09 lis 2011, 22:09

Re: Akatyzja (ruchowy niepokój), tazykinezja (przymus chodze

Postautor: Anka » czwartek 03 maja 2018, 20:43

Tomku u Babci tazykinezja wstąpiła bez leków - i chyba to był najgorszy okres w opiece, bo fizycznie nie dawaliśmy rady.
Anka
 
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 15:59

Re: Akatyzja (ruchowy niepokój), tazykinezja (przymus chodze

Postautor: Tomek » wtorek 08 maja 2018, 21:47

Też to przerabialiśmy Aniu. W naszym przypadku musieliśmy zawsze być obok i prowadzić bo była zbyt duża groźba upadku.
Tomek
 
Posty: 741
Rejestracja: środa 09 lis 2011, 22:09


Wróć do Opieka - praktyczne porady

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość