Z dystansem do marketingu internetowego!
: poniedziałek 30 sty 2012, 22:47
Tak na początek specyficzny apel - apel o to żeby być świadomym różnych zabiegów marketingowych w internecie.
Dwa przykłady.
Po pierwsze 4care.
Jak można przeczytać na stronie:
Właścicielem sklepu 4care.com.pl jest:
Paweł Mazowski z Jaworzna
W tym roku ostro na forach pododawane zostały posty (m.in. na naszym starym forum) zachwalające produkty tej firmy. Osoby w wielu przypadkach pisały o swoich rzekomych doświadczeniach wpisując różne imiona a wielokrotnie używając loginów Mazakk, Mazani (tutaj warto jeszcze raz zerknąć na nazwisko właściciela sklepu). Największy przykład manipulacji można znaleźć w tych wpisach:
http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3814929&start=30
gdzie Mazani doradza a Mazakk dziękuje i jeszcze zachwala.
Teraz można się zastanowić czy te produkty faktycznie się sprawdzają i czy są dobrej jakości, bo na pewno nie można w tym przypadku polegać na opiniach z internetu. Profesjonalnym podejściem byłaby prezentacja produktów a nie manipulacja ludźmi!
Drugi przykład - GPS w butach chorych osób.
Wystarczy w google wkleić "http://bit.ly/twlIDZ" i już pojawią się posty na forach. Osobiście nie sprawdzałem co się kryje pod tym skróconym adresem, nauczony nie klikać na linki niewiadomego pochodzenia. Znowu pytanie dlaczego nie przedstawić produktu wprost? Nie wiem jak taki GPS się sprawdza i czy jest to w ogóle produkt godny uwagi ale wiem, że wędrowanie faktycznie jest problemem w przypadku choroby Alzheimera i wiem znowu, że na podstawie tych wpisów nie można sobie wyrobić opinii.
Dwa przykłady.
Po pierwsze 4care.
Jak można przeczytać na stronie:
Właścicielem sklepu 4care.com.pl jest:
Paweł Mazowski z Jaworzna
W tym roku ostro na forach pododawane zostały posty (m.in. na naszym starym forum) zachwalające produkty tej firmy. Osoby w wielu przypadkach pisały o swoich rzekomych doświadczeniach wpisując różne imiona a wielokrotnie używając loginów Mazakk, Mazani (tutaj warto jeszcze raz zerknąć na nazwisko właściciela sklepu). Największy przykład manipulacji można znaleźć w tych wpisach:
http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3814929&start=30
gdzie Mazani doradza a Mazakk dziękuje i jeszcze zachwala.
Teraz można się zastanowić czy te produkty faktycznie się sprawdzają i czy są dobrej jakości, bo na pewno nie można w tym przypadku polegać na opiniach z internetu. Profesjonalnym podejściem byłaby prezentacja produktów a nie manipulacja ludźmi!
Drugi przykład - GPS w butach chorych osób.
Wystarczy w google wkleić "http://bit.ly/twlIDZ" i już pojawią się posty na forach. Osobiście nie sprawdzałem co się kryje pod tym skróconym adresem, nauczony nie klikać na linki niewiadomego pochodzenia. Znowu pytanie dlaczego nie przedstawić produktu wprost? Nie wiem jak taki GPS się sprawdza i czy jest to w ogóle produkt godny uwagi ale wiem, że wędrowanie faktycznie jest problemem w przypadku choroby Alzheimera i wiem znowu, że na podstawie tych wpisów nie można sobie wyrobić opinii.