Net - dwa miesiące z Mamą

Tu dzielimy się naszymi historiami związanymi z chorobą Alzheimera lub innymi demencjami.
Net

Net - dwa miesiące z Mamą

Post autor: Net »

Witajcie, jestem Net, mieszkam w Bielsku-Białej z mamą-lat 78-AD.Jestem nauczycielem, mam 46 lat, 3 dorosłych synów, mieszkam z najmłodszym-maturzysta.Od 2 miesiecy zamieszkuje z nami mama....a ja stałam się wieźniem we własnym domu.Awszystko zaczęło się 12 maja, kiedy to zmarła moja babcia mieszkajaca z mamą, potem przyjazd do mnie, szybka organizacja opiekunki, bo ja do pracy, syn do szkoły.Ceny opiekunki nie na moja nauczycielska pensje, mamy renta nie wystarczyła, o lekach nie wspomnę-Axura, Ricordo, ziperid, zinkteral.Szukam na wrzesien nowej opiekunki, ale ta z MOPS-u-jak dziś się dowiedziałam-wcale nie tańsza, od 5-8 zł/godz.. na dodatek tylko na 1-2 godz. dziennie....jak wiec sobie razić? Wczoraj znalazłam Wasze forum i w moje serce wlała się niewielka kropelka nadziei i ta mysl krzepiaca,ze nie jestem tak zupełnie sama.W zwiazku z przyjazdem mamy zostawił mnie mój partner...nie mam więc wsparcia ani fiz. ani psych. ani finansowego.Tyle, co syn pobedzie trochę z babcia, albo odbierze ja wczesniej od opiekunki, zanim ja wróce z pracy.Mama ma dosyć łsgodną postać choroby-a moze to się jeszcze zmienic. Jedyne co mnie przybija, to jej przywiązanie do mojej osoby graniczace z obsesja, stała się bardzo zaborcza, nie mam 5 min. dla siebie.Gdy wychodze na kilka min. do pobliskiego sklepu po najpotrzebniejsze artykuły-zastaje ją we łzach.Skarży sie, ze cały dzien siedzi sama...Gdy ją połoze po umyciu spać-z tym nie ma problemu, ale kapiel to ostatecznośc-rzadko kiedy zasypia, najczęsciej czeka,az przyjde i dopiero gdy sie położe , zasypia.Wczoraj wieczorem skarżyła mi sie o 23.oo, że ją tu samą zamknęli, ona nie wie, gdzie jest, ciemno, a ona sama zamknieta.Gdyby ktos postronny to usłyszał, pomyslałby niechybnie, że to i prawda....Co dalej? jak tak dalej? Pozdrawiam wszystkich ciepło -Net.
Tomek